کردم و در رسانهها هم اعلام کردیم که شرکتی که برای سودآوری برنامه نداشته باشد، باید تعیین تکلیف شود.
ضرورت رقابتی شدن محصولات شرکت صنایع آموزشی
دکتر احمدی راه سودآور شدن شرکت صنایع آموزشی را توجه دانشروز و اقتصاد دیجیتال عنوان کرد و افزود: حرکت در این مسیر زمینه رقابتیشدن شرکت را ایجاد و باعث توسعه بازار فراتر از بازار آموزش و پرورش خواهد شد.
لزوم تمرکز بر بازار آموزشی کشور
وی با تاکید بر تمرکز فعالیت شرکت صنایع آموزشی بر حوزه بازار آموزشی کشور خطاب به مسئولان این شرکت، بهرهمندی از همه فرصتهای موجود در مراکز آموزشی از جمله مهدکودکها را با هدف توسعه و احیای شرکت خواستار شد. از سوی دیگر توسعه محصولات مبتنی بر فناوری و دانشروز باید به طور جدی در دستور کار باشد.
ضرورت بازاریابی توسعهگرا و بازارسازی در منطقه
مدیرعامل صندوق ضرورت بازاریابی توسعه گرا و حضور در بازارهای منطقهای خاورمیانه و اوراسیا را یادآور شد و افزود: طبق آمارها، گردش مالی جهانی صنعت اسباببازی ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است و سهم ایران از این حوزه ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده که ۳ دهم درصد است؛ بنابراین باید بتوانیم سهم قابل توجهی از بازار صنعت اسباببازی، به خصوص اسباببازیهای آموزشی را به دست آوریم و متناسب با پیشرفتهای فناورانه و روزآمد، محصولات ارزشمند، کاربردی و جذاب را به دست کودکان و نوجوانان ایران اسلامی برسانیم.
بازار منطقه تشنه محصولات شرکت صنایع آموزشی
وی در همین زمینه افزود: بازار 200 میلیونی پاکستان یک فرصت کم نظیر برای محصولات شرکت صنایع آموزشی است و اگر بازار لوازم نوشتافزار کمک آموزشی را هم به سایر بازارهای اضافه نماییم، علاوه بر جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، بازار کشورهایی مانند عراق، افغانستان و برخی کشورهای اوراسیا تشنه محصولات صنایع آموزشی است.
تشکیل مرکز نوآوری در صنایع آموزشی
مدیرعامل صندوق با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه فناوریهای اشتغالزا در کشور، یادآور شد: یکی از حوزههای فناورانه، حوزههای دانشبنیان و خلاق است؛ بنابراین میتوان با ایجاد مرکز نوآوری در شرکت صنایع آموزشی از طریق همافزایی کارآفرینان و دانشجویان و تیمسازی آنها در شرکتهای نوآور، موفقیتهای زیادی کسب کرد.
مزیتهای نسبی شرکت صنایع آموزشی کمنظیر است
دکتر احمدی با اشاره به نفوذ 40 درصدی آموزش و پرورش در سیستم اداری کشور و حضور حدود 20 میلیون دانش آموزش خاطر نشان کرد اگر این بازار را تصاحب کنید، سود آن به جیب معلم برمیگردد. مضافا به اینکه اگر محصولات مناسبی عرضه کنید، این جمعیت عظیم ذینفعان، خودشان مبلغ شرکت صنایع آموزشی میشود.
دکتر احمدی در پایان با بیان اینکه در این بازار ، رقبای جدی برای ما وجود دارند افزود در حال حاضر بیش از 170 شرکت در حوزه صنایع آموزشی در کشور فعالیت دارند بنابراین لازم است هیئت مدیره و تیم مدیریتی شرکت صنایع آموزشی به صورت جدی و عملیاتی، روی برنامههای خروج از زیان و توسعه بازار در داخل و خارج تمرکز نماید؛ زیرا اینها مطالبات جدی صندوق و فرهنگیان کشور میباشد.
در این دیدار مدیرعامل هلدینگ تدبیرگران اطلس، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت صنایع آموزشی گزارشی از روند فعالیتها، اقدامات، چالشها و برنامههای این شرکت ارائه نمودند.
شرکت صنایع آموزشی با نیم قرن سابقه فعالیت
خاطرنشان میگردد شرکت صنایع آموزشی با سابقه حدود 50 ساله خود، یکی از مهمترین برندهای کشور در حوزه صنایع آموزشی است و به عنوان بازوی اجرایی وزارت آموزش و پرورش در طراحی، تولید و تامین وسایل آموزشی و کمک آموزشی کشور فعالیت مینماید.
این شرکت که از زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و به خدمترسانی به جامعه آموزشی کشور مشغول است، در زمینی به مساحت 40 هزارمتر مربع استقرار یافته و حدود 3500 محصول و وسایل آموزشی و کمک آموزشی تولید و عرضه مینماید.
طراحی و تولید طیف وسیعی از محصولات منطبق با سرفصلهای کتابهای درسی و فناوریهای مقاطع زمانی مختلف با همکاری سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ماموریت اصلی این شرکت است.